<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12898590\x26blogName\x3d%CE%A3%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%BF%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://harryjar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://harryjar.blogspot.com/\x26vt\x3d-6675217089419721197', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Στερεοφωνικά και μαρμελάδες

Ρε... μήπως πέθανε ο γκαγκάριν;

Πανεπιστήμια

Μιας και είμαι απόφοιτος πανεπιστημίου της Αγγλίας και προσεχώς μεταπτυχιακός φοιτητής στην ίδια χώρα, σύμφωνα με την μόδα της ελληνικής μπλογκόσφαιρας (και όχι μόνο) είναι νομίζω η σειρά μου να τα χώσω στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικότερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πάμε λοιπόν. Η συνταγή είναι απλή και θα την ακολουθήσω: Ρε! Τι καλύτερα που είμαστε εμείς εδώ! Πόσο πιο γαμάτος από σένα είμαι εγώ που είμαι bachelor όχι από translation αλλά the real thing! Ρε! Και ξέρεις τι γαμάτες εγκαταστάσεις έχω εδώ πέρα; Απεργείες; Άσε ρε... Ψψψψτ! Και που σαι; Το πανεπιστημίο μου είναι και στις 20 πρώτες θέσεις.... Και ναι ρε φίλε, στην τελική μη-κερδοσκοπικά(tm) λέει το νομοσχέδιο. Δηλαδή τι σε χάλασε που ο κάθε Λάτσης θα τα σκάσει και μετά θα έχει έμμεσο (τουλάχιστον) έλεγχο στο πρόγραμμα σπουδών; Σύνδεση πτυχίου-επαγγέλματος δεν θέλουμε; Και ναι, ν+ν/2! Αλλιώς θα έχουμε φοιτητοπατέρες και πονηρούς που τρων το φαγητό μας[2].
I could go on[3]... Αλλά το όλο concept (πως με είδες;) μου θυμίζει έλληνα ταρίφα που γκρινιάζει ότι στο εξωτερικό οι οδηγοί ταξί χρεώνουν τα τετραπλάσια ξεχνώντας να αναφέρει ότι εκεί όταν μπαίνεις σε ταξί έχεις και 5-6 ξέκωλες να σου κάνουν πίπες κατά την διάρκεια της κούρσας. Και μετά κάνει απεργία που τον υποχρεώνουν να φοράει ζώνη...

Το ζήτημα όμως, είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και χρήζει πολύ βαθύτερης αναλύσης. Δεν θα επιχειρήσω βέβαια να λύσω το εκπαιδευτικό πρόβλημα σε ένα post. Αλλά ένας αντίλογος στην παραπάνω λογική αξίζει τον κόπο. Ξεκινώντας από τα απλά: "Στην τελική αυτοί όλοι που τα σκάνε στο εξωτερικό, θα τα σκάνε σε ένα ελληνικό ιδιωτικό πανεπιστήμιο". Λογικό άλμα πρώτο: Το θέμα δηλαδή της δημόσιας, ελεύθερης και δωρεάν παιδείας το πηδήξαμε ως ασήμαντο και προχωρήσαμε στο που θα τα σκάει ο φοιτητής. Το τόσο ασήμαντο που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο, αυτό δικαίωμα δεν αξίζει δεύτερη σκέψη. Εδώ είναι απαραίτητη μια διευκρίνιση που (παραδόξως) αποτελεί κοινό misconception (συνεχίζω έτσι;): Στην Αγγλία δεν υπαρχει ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Για την ακρίβεια υπάρχει ένα, αυτό της βασίλλισας το οποίο δεν το ξέρεις. Στην πραγματικότητα περισσότερο σου στοιχίζει το που θα μείνεις, παρά το ίδιο το πανεπιστήμιο. Καλό παράδειγμα της εισαγωγής των νόμων της αγοράς στην Ακαδημία είναι το φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί στην Αυστραλία: Κάποια πανεπιστήμια αν ο φοιτητής έχει την δυνατότητα να προεξοφλήσει τα δίδακτρά του, του προσφέρουν χαμηλότερες προϋποθέσεις εισαγωγής[4]. Για την Αμερική δεν χρειάζονται σχόλια: η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών επιλέγουν πανεπιστήμιο κυρίως με βάση οικονομικά κριτήρια.
Το πανεπιστήμιο παράγει γνώση. Ζητούμενο είναι η παραγωγή επιστημόνων και όχι υπερεξειδικευμένων εργατών. Πώς ακριβώς βοηθάει η ίδρυση ενός Λάτσειου Πανεπιστημίου σε αυτό μου διαφεύγει. Αφελής όπως είμαι νόμιζα ότι κύριο μέλημα ενός τέτοιου ιδρύματος θα ήταν η παραγωγή εργαζομένων για τις αντίστοιχες επιχειρήσεις. Και μάλιστα εκπαιδευμένων στα πακέτα που χρησιμοποιεί η επιχείρηση, αντί για το θεωρητικό υπόβαθρο. Αυτός είναι σχεδιαστής Photoshop 7.0 του 2005. Φέρε μου έναν πιο πρόσφατο.
Όσο για το ν+ν/2 θυμίζει λίγο το "πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι". Μαζί με τους φοιτητοπατέρες που ενοχλούν, θα κοπεί και ο γόνος φτωχότερης οικογένειας που για να βγάλει το πανεπιστήμιο δουλεύει και παρακολουθεί τα μαθήματα part-time. Τα περί υποτροφιών σε φτωχότερους υποψηφίους αγνοούν έναν πολύ σημαντικό παράγοντα: Το συνολικό κόστος της εκπαίδευσης θα αποθάρρυνε τέτοιους υποψηφίους ακόμη και με την προοπτική μιας υποτροφίας. Ακόμη και εδώ στην Αγγλία, όπου οι φτωχότεροι θεωρητικά δεν πληρώνουν δίδακτρα, πρακτικά το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Την πρώτη χρονιά αναγκάστηκα για 10 μέρες να τρώω ψωμί με κλεμμένο βούτυρο μέχρι να εγκριθεί η αίτηση μου να μην πληρώσω δίδακτρα. Ένας άγγλος συγκάτοικος βαρέθηκε τα baked beans κονσέρβα και τα παράτησε. Αποφεύγω συνήθως τα μεμονομένα παραδείγματα γιατί δεν αποδυκνείουν τίποτα, αλλά τέλος πάντων.

Προβλήματα υπάρχουν. Η προτεινόμενη λύση είναι είτε ανεπαρκής είτε σε λάθος κατεύθυνση. Είναι εύκολο να γκρινιάζεις για τις απεργίες που ενοχλούν. Μόλις πριν δύο μέρες έληξε η απεργία των καθηγητών από το Μάρτιο εδώ στην Αγγλία. Σε πολλά θέματα ζηλεύω τους έλληνες φοιτητές (και δεν εννοώ το γεγονός ότι φέτος ξεκίνησαν διακοπές μια ώρα αρχύτερα). Το ζήτημα δεν είναι εύπεπτο. 346 σχολές είναι υπό κατάληψη.




[2] Αναμνήσεις από τα στρατιωτικά χρόνια: "Οι νέοι είναι πονηροί και τρων το φαγητό μας κλπ..."

[3] Είναι απαραίτητο να πετάω και κανένα αγγλοσαξωνικό για να τονίσω ότι η μούρη μου είναι μεγαλύτερη από την δικιά σου

[4] Αν δηλαδή για να μπεις ήθελες μέσο όρο 19, αν τα σκάσεις ντούκου μπαίνεις με 16 για παράδειγμα.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

8/6/06 16:05 Anonymous kstamos said...

Κοίταξε για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απλό είναι το θέμα και δεν χρήζει καμιάς ιδιαίτερης ανάλυσης. Υπάρχει μια ηλίθια απαγόρευση στο σύνταγμα και πρέπει να φύγει, και ευτυχώς υπάρχει συμφωνία από τα μεγάλα κόμματα πάνω σε αυτό.

Τώρα αν τα ιδιωτικά θα είναι καλά ή όχι, θα παράγουν υπερ-εξειδικευμένους απόφοιτους ή όχι κλπ. είναι μια άλλη συζήτηση, και ο καλύτερος τρόπος να διαπιστωθεί είναι στην πράξη. Θα υπάρχει πάντως μια ακόμα επιλογή, αν θες την ακολουθείς αν θες όχι.

Δεν μιλάμε για την αντικατάσταση με το ζόρι των δημόσιων από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εδώ μιλάμε για μια ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, που είναι πάνω από όλα ανελεύθερη.
Μόνο και μόνο για αυτό πρέπει να καταργηθεί, ακόμα και αν δεν ισχύουν τα υπόλοιπα (ότι είναι αντι-παραγωγική, αντι-οικονομική κλπ.) - που ισχύουν δηλαδή.    



9/6/06 02:56 Anonymous elli said...

Οι βασικές προεκτάσειςτου νόμου πλαισίου όπως αυτός παρουσιάζεται είναι :
1)Η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Από μια μελέτη των επιχειρημάτων όλων των εμπλεκόμενων παρατάξεων(στη γνωστή άγνωστη πολιτική γλώσσα ,όπου μπορεί ο καθένας να ρητορεύει για ώρες χωρίς να λέει τίποτα)καταλήγουμε στα εξής ερωτήματα:
•Μπορούμε να ξεφύγουμε από μια κοινοτική οδηγία που μας υποχρεώνει να υποταχθούμε στην ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων;
-Αυτό δεν το ξέρω και επειδή η απάντηση οδηγεί σε άλλα χωράφια δεν θα επεκταθώ
•Καθίσταται πραγματικά αναγκαία μια τέτοια εφαρμογή;
Ποια είναι τα επιχειρήματα που μας ωθούν σε μια θετική απάντηση;

α)Η έλλειψη χρηματικών πόρων για την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
β)Η ανάγκη εξυγείανσης της εσωτερικής διαφθοράς

Ποια είναι τα επιχειρήματα που μας ωθούν σε μια αρνητική απάντηση;
α)Η ελεγχόμενη παροχή πανεπιστημιακής γνώσης από τους ιδιώτες ιδρυτές ή έστω επίδοξους χρηματοδότες, που θα πάρουν το βήμα για την καθοδήγηση της έρευνας και την καθ’ όλα ελεύθερη χειραγώγηση, μέσα στον κατ’ εξοχήν οχυρό της δημοκρατίας, ελευθερίας και διακίνησης ιδεών. Δηλαδή τι? Τοποθετούμε με τις ευχές μας το δούρειο ίππο εντός των τειχών?
β)Η πάταξη της διαφθοράς ανατολικού τύπου(βλέπε ρουσφέτι και μέσο)και παράλληλη ανάπτυξη μιας διαφθοράς άλλου τύπου. Πιο εκσυγχρονισμένου –ευρωπαικου-εκείνης που υπόκειται στους νόμους της αγοράς.
2)η αναβάθμιση των υπαρχόντων δημοσίων πανεπιστημίων(αν υποθέσουμε ότι με τον καιρό δεν θα καταργηθούν πλήρως ).Δηλαδή ο περιορισμός των χρόνων φοίτησης , η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων ,η τροποποίηση(όοοοοοοχι κατάργηση ) του πανεπιστημιακού ασύλου, ο έλεγχος των οικονομικών των ιδρυμάτων από manager (!).κ.α

Παραθέτω απόσπασμα από τη συνέντευξη του προέδρου του εθνικού συμβουλίου παιδείας, Θάνου βερέμη , στην ελευθεροτυπία, στις 15/01/05 (γιατί απλά εντυπωσιάστηκα με την απλότητα της σκέψης του):

*Υπάρχουν δικές σας σκέψεις για αντιμετώπιση θεμάτων εκτός του εθνικού διαλόγου;
«Εχω αρκετές σκέψεις και προτάσεις. Η μία αφορά την αιώνια φοίτηση, που προανέφερα. Η δεύτερη είναι το έτερο έκτρωμα του πανεπιστημίου, τα δωρεάν βιβλία. Το είχε εφεύρει η χούντα και μετά το πήραμε ως κεκτημένο δικαίωμα κι αυτό. Μέγιστο σφάλμα»

*Είναι ακριβά όμως τα βιβλία.
«Πιο ακριβοί είναι οι καφέδες που πίνουν απέναντι από το πανεπιστήμιο κάθε μέρα»

*Ρυθμίσεις για όσους δεν μπορούν αντικειμενικά να αντεπεξέλθουν οικονομικά;
«Ας υπάρχουν υποτροφίες για τους άπορους. Καμία αντίρρηση. Αλλά ο γιος μου και ο γιος τού τάδε με μεγάλη οικονομική επιφάνεια δεν μπορεί να αγοράσει πέντε βιβλία; Μα για τον Θεό».

*Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ένα παραμύθι. Αλλά ακόμα και να υπάρξουν δεν είναι κακό. Περίπτερα υπάρχουν πολλά.

Το ερώτημα τώρα είναι πρέπει πράγματι να αρθεί η «ηλίθια απαγόρευση»;    



13/6/06 23:53 Blogger Thrasos said...

Με το να λες ηλίθια την απαγόρευση έμμεσα προσβάλλεις και τις δεκάδες χιλιάδες των φοιτητών και ακαδημαϊκών που μάχονται εναντια στην ιδιωτικοποίηση .Νομίζω ο χαρακτήρας των 2 μεγάλων κομμάτων δεν διαφέρει ιδιαίτερα οσον αφορά της αντι-λαϊκες μεταρρυθμίσεις. Η ΝΔ προχωράει στο δρόμο που χάραξε το ΠΑΣοΚ που υπαγορεύθηκε απο την ΕΕ.


Δεν χρειάζεται να φας ουράνιο για να δεις και στην πράξη ότι είναι καρκινογόνο.


Η ιδιωτικοποίηση δεν θα λύση τίποτα απολύτως. Αντιθέτως μάλιστα θα επιδεινώσει την κατάσταση!

Το νέο νομοσχέδιο προβλέπει την άμεση αναμειξη των Χορηγών στα πανεπιστήμια τσαλαπατώντας κάθε έννοια ακαδημαϊκότητας ενος ιδρύματος

χαρακτηριστικά το νομοσχέδιο αναφέρει:(copy-paste)


"Ίδρυση ακαδημαϊκών θέσεων ειδικών γνωστικών αντικειμένων με όρους κοινούς αποδεκτούς από το Πανεπιστήμιο και το Χορηγό" (σ. 6 παρ. 4)


Δίνει λοιπόν το ελεύθερο στον Χορηγό να επηρεάζει τα προγράμματα σπουδών και κατα συνέπεια να βγαίνουν απόφοιτοι κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα του. Να πώ εδώ οτι αυτο ήταν ιδέα του Γ.Παπανδρέου. Φαντάζεσαι ο Χορηγός των ΤΕΦΑ να είναι ο Μπέος ή

των ΕΜΠ ο Κόκκαλης?


Το Θέμα λοιπόν είναι η αναβάθμιση των ΑΕΙ-ΤΕΙ και η προσβασιμότητα της νεολαίας σε αυτά.


Η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία είναι δικαίωμα και πρέπει πιστεύω να αμυνθούμε υπέρ αυτού    



30/6/06 15:55 Blogger Xan said...

pou eisai re?????tikaniiiiiiiiis???

makiamakia    



6/7/06 12:54 Blogger kokoch said...

Σιγουρα το πρόβλημα ειναι ακόμα πιο πολύπλοκο από ότι φαίνεται με την πρώτη ματιά.

Τα βιβλία, τα δίδακτρα, το αν θα είναι σωστή η παιδεία(ότι ο καθένας θεωρεί σωστή παιδεία)που θα παρέχουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι θέματα τα οποία ο καθένας αντιμετωπίζει και κρίνει σύμφωνα με τα δικά του βιώματα. Παρ'όλα αυτά υπάρχουν και άλλες πτυχές στο ζήτημα αυτό.

Με το υπάρχον σύστημα αν κάποιος/α θελήσει να πάρει ενα πτυχίο αργοτερα στη ζωή του/της πχ. στα 30 του/της πρέπει να γίνει χίλια κομματια για δώσει εξετάσεις με αυτό το ανόητο σύστημα ενώ ταυτόχρονα δουλεύει για να κερδίσει τα προς το ζειν.

Με τα ιδωτικά πανεπιστήμια δίνεται μια ευκαιρία σε ανθρώπους που στα 18 τους δεν ήθελαν, βαριόντουσαν η΄για οποιονδήποτε άλλο λόγο δεν σπούδασαν. Όντας πια κατασταλαγμένοι σχετικά με το τι θέλουν να κανουν στη ζωή τους μπορούν να γραφτουν στο τμήμα που επιθυμούν.

Ας μην αναφερθουμε και στο ότι με το τωρινό σύστημα για να κάνεις αυτό που θέλεις πρέπει να παίξεις λοττο με τα μόρια και τις σχολές όταν συμπληρώνεις το μηχανογραφικο.

Εχω κάνει το πρώτο μου πτυχίο στην Ελλάδα και μεταπτυχιακό την Αγλία. Αυτο μου δίνει αρκετά καλή γνώση και των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων. Σίγουρα και το αγγλικό σύστημα έχει πολλά αρνητικά αλλα έχει και πολλά θετικά στοιχεία. Έχοντας και ιδιωτικά και κρατικά πανεπιστήμια είναι ίσως μια πολύ καλη ενδιάμεση λύση αλλά και πάλι εξαρτάται από το πως θα λειτουργήσει το σύστημα και αν ο κλασικός ελληνάρας που κρύβουμε όλοι μας θα προσπαθήσει να εκμεταλευτεί την κατάσταση. Ας μην γελιόμαστε. Για όλα τα στραβά που συμβαίνουν στην Ελλάδα δεν φταιει η εκαστοτε κυβερνηση αλλά η υπεροψία και η πονηριά του Έλληνα που νομίζει οτί είναι καλύτερος και εξυπνότερος από τους αλλους.    



10/7/06 01:35 Blogger J95 said...

σωστός man    



10/7/06 23:26 Anonymous elli said...

Νομίζω είναι προφανές οτι αυτοί που μας κυβερνούν είναι αυτοί που μας αξίζουν.
Όμως έχω μια απορία.Γιατι η απελευθέρωση του μαθητή απο το φορτίο μιας τόσο καθοριστικής απόφασης για τη ζωή του-όπως οι σπουδές του-πρέπει να λυθεί με ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και όχι με αλλαγή του τρόπου εισαγωγης στα ιδρύματα αυτα?
Έννοω οτι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι λάθος απο τη βάση του,από τη στιγμή που το λύκειο στοχεύει στην εκπαίδευση σπουδαστών και όχι στην μόρφωση παιδιών που θα αποτελέσουν τους αυριανούς πολίτες.Κι εδώ ανοίγουν πολλά άλλα κεφάλαια,όπως το αν πράγματι η κοινωνία επιδιώκει στην ανάδειξη του ανθρώπινου πνεύματος ή στην παραγωγή πειθήνιων οργάνων.Πάει μακριά η βαλίτσα όμως ετσι?
Γιατί λοιπον η λύση είναι η εμπορευματοποίηση της γνώσης και της ελεύθερης σκέψης?
Και το λέω αυτό έχοντας βιώσει το αποτέλεσμα του υπάρχοντος συστήματος και την ανάγκη ύπαρξης ευκαιριών για όσους δεν είχαν την τύχη να γνωρίζουν απο την εφηβεία τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους.    



» Δημοσίευση σχολίου


eXTReMe Tracker